FAQ Lundify Compliance

Den här sidan samlar vanliga frågor och svar om hur du använder Lundify Compliance.

Q: Hur lägger jag upp en användare i Lundify Compliance? 
A:
1. Klicka på figuren uppe i högra hörnet.
2. Klicka på Users.
3. Klicka på New User.
4. Fyll i för- och efternamn, epostadress samt ett tillfälligt lösenord med minst 10 tecken.
5. Klicka på Create User.

Q: Hur gör jag en användare till administratör?
A:
1. Klicka på profilsymbolen uppe i högra hörnet.
2. Klicka på Users.
3. Sök fram användaren som ska bli administatör.
4. Klicka på dom tre prickarna längst till höger och välj Edit.
5. Gå till fliken Roles och välj Administratör i rulllisten. 
6. Klicka på knappen Update User nere i högra hörnet.

Q: Hur avaktiverar jag en användare? 
A:
1. Klicka på figuren uppe i högra hörnet. 
2. Klicka på Users.
3.Sök fram användaren som ska avaktiveras.
4. Klicka på dom tre prickarna längst till höger och välj Disable.

Q: Hur exporterar jag data till excel? 
A:
 1. Klicka på figuren uppe i högra hörnet. 
2. Välj inställningar.
3. Gå till fliken Export. 
4. Välj ett datumintervall och klicka på Usage Statistic.
5. En Excel-fil med datan skickas automatiskt till den e-postadress som är kopplad till ditt användarkonto.

Q: Ny användare får inget mejl om att han är upplagd, vad ska man göra? 
A:
 Det går inte ut något automatiskt mejl till nya användare utan du behöver meddela medarbetaren att hen är upplagd samt hur hen gör för att logga in.
1. Gå till https://compliance.lundify.com/app
2. Klicka på Forgot your password? 
3. Fyll i din epostadress och klicka på Send me reset password instructions
4. Du får då ett mejl med en länk - klicka på den (Change my password).
5. Skapa ett starkt lösenord och klicka på Change password. 

Inloggningsuppgifterna blir epostadressen + lösenordet som användaren skapade.

Tips: Om återställningsmejlet inte dyker upp – be användaren kolla i skräpposten
Bjorn Lunden
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.