OCR

Hur byter man dokument på en kundfaktura på en specifik kund som ska ha OCR fakturor men där fakturan skapas och skickas av kunden i Finance. Om jag ändrar dokument i administration på kunden så kommer det inte med när man fakturerar från appen.
Annika

Kommentarer

  • Hej Annika!

    Jag misstänker att man i detta fall skulle behöva backa tillbaka fakturan till ett utkast och sedan skicka om den från BL Administration. Ring in till vår support på tfn 0650-54 14 00 så kan de hjälpa dig med detta. Om kunden har Faktureringsmetoden så fakturan är bokförd kan man behöva justera den verifikationen då det i så fall kommer att skapas en ny verifikation när man uppdaterar fakturan.

    Med vänliga hälsningar
    Valter
  • Okej men fortsättningsvis då? Går det inte att ändra layouten på en viss kund så de får OCR-fakturor när man fakturerar från appen?
    Annika
  • Hej Annika!

    Har kollat och OCR finns med i listan med förbättringar men tyvärr är det inte prioriterat just nu. Har din kund en som absolut vill ha OCR-nummer behöver den fakturan skickas från BL Administration.

    Med vänliga hälsningar
    Valter
  • Så varken OCR eller QR-kod finns ännu för fakturor i Lundify?
    Lars-Erik
  • Hej Lars-Erik!
    Nej tyvärr stämmer det.

    Med vänlig hälsning
    Valter
  • Skulle det gå att kund skapar utkast i appen men att jag sedan aktivt skickar dem från BL Admin, skulle det ge tillgång till OCR?
    Lars-Erik
  • Hej Lars-Erik!

    Det är absolut möjligt. Skickar med manualen för hanteringen av OCR-fakturor i BL Admin här

    Med vänlig hälsning,
    Valter

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.