Till senaste kommentaren

Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte (SEB)

Hej,

Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte i Lundify för en av mina kunder.
Är det ngn inställning jag missar eller?

Tack på förhand
Mark

Kommentarer

  • Hej Mark!

    Vad bra att du hör av dig – det här är en vanlig fråga när man börjar med automatiska inbetalningar.

    Finns det ett ISO-avtal kopplat till tjänsten för kunden? Det behövs för att funktionen ska fungera. 

    Jag länkar till steget i manualen där vi beskriver hur du gör för att teckna avtalet hos SEB här

    Återkom om du har några funderingar 😀 
    Med vänliga hälsningar,
    Evelina
  • Hej Evelina,

    Toligen ja. 
    Hur kan jag kontrollera att kunden tecknat ett ISO-avtal på banken för att vara säker?

    Tack
    Mark
  • Hej Mark,

    Du kontrollerar om/hur ett aktivt avtal är tecknat inne på SEB under:

    Produkter och tjänsterBetaltjänster och rapporter

    (för att inbetalningar ska återrapporteras automatiskt måste avtalet tecknas med Open Payments). 

    Läs mer här

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica
  • Hej och tack för er fina hjälp,

    Det visade sig att kunden inte hade avtalet tecknat.
    Bolaget saknade både tjänsten betalningar i ISO-Format samt tjänsten automatisk bokföring kopplat med open payments. 

    Då det var en ny kund så tog jag för givet at det ska vara på plats 🙁
    Skriver här för att jag och andra användare ska återigen kunna hitta svar i fall vi stötter på sådant

    Med vänliga hälsningar
    Mark
  • Hej igen Mark,

    Toppen vad fint att höra att det var till hjälp och tack för att du delar med dig av informationen till andra användare 😀 

    Ha en fortsatt fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.