Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte (SEB)
Hej,
Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte i Lundify för en av mina kunder.
Är det ngn inställning jag missar eller?
Tack på förhand
Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte i Lundify för en av mina kunder.
Är det ngn inställning jag missar eller?
Tack på förhand
Följ inlägget
1
följare
Vad bra att du hör av dig – det här är en vanlig fråga när man börjar med automatiska inbetalningar.
Finns det ett ISO-avtal kopplat till tjänsten för kunden? Det behövs för att funktionen ska fungera.
Jag länkar till steget i manualen där vi beskriver hur du gör för att teckna avtalet hos SEB här.
Återkom om du har några funderingar 😀
Med vänliga hälsningar,
Toligen ja.
Hur kan jag kontrollera att kunden tecknat ett ISO-avtal på banken för att vara säker?
Tack
Du kontrollerar om/hur ett aktivt avtal är tecknat inne på SEB under:
Produkter och tjänster > Betaltjänster och rapporter.
(för att inbetalningar ska återrapporteras automatiskt måste avtalet tecknas med Open Payments).
Läs mer här
Med vänliga hälsningar,
Det visade sig att kunden inte hade avtalet tecknat.
Bolaget saknade både tjänsten betalningar i ISO-Format samt tjänsten automatisk bokföring kopplat med open payments.
Då det var en ny kund så tog jag för givet at det ska vara på plats 🙁
Skriver här för att jag och andra användare ska återigen kunna hitta svar i fall vi stötter på sådant
Med vänliga hälsningar
Toppen vad fint att höra att det var till hjälp och tack för att du delar med dig av informationen till andra användare 😀
Ha en fortsatt fin dag!
Med vänliga hälsningar,