Spara bokföring externt

Hej! Hur sparar jag bokföringen externt på ett USB minne.
Christina

Kommentarer

  • Hej Christina!

    Du kan spara ut SIE-filer under Arkiv - Export - SIE (Bokföring). När du trycker på Exportera får du välja vart du vill spara filen. Du behöver spara en fil för varje räkenskapsår.

    Har du kopplade dokument som du vill spara ut gör du så här:

    Välj Arkiv – Systemunderhåll – Behandlingshistorik – Behandlingshistorik-Import/Export.

    1. Klicka på Mer.
    2. Välj Hämta bildfiler.
    3. Skriv in vilken tabell du vill hämta.
      • LevFakt = Leverantörsfakturor
      • VerHuv = Verifikationer (huvudbok)
      • KundFakt = Kundfakturor
    4. I detta exempel exporteras alla verifikationer (VerHuv) från januari 2021 (2101) till december 2021 (2112).
      Vill man exportera bildfiler från alla verifikationer oavsett år så lämnar du tomt i fältet för StringId.

    5. Fältet för IntId används om man vill ta ut specifika löpnummer eller fakturanummer.
      Om du t ex vill ta ut bildfiler för alla leverantörsfakturor med löpnummer mellan 110 och 125 gör du så här:

    6. I det sista fältet ser du var dessa bildfiler landar. Som standard landar de i C:\Temp på din dator. Här kan du välja en annan mapp om du vill.
    Hämtar du leverantörsfakuror (LevFakt) eller kundfakturor (KundFakt) kommer filen vara märkt med filnamn och löpnummer respektive fakturanummer. Du ser inte vilken verifikation den hör till.
    För att få ut lista med löpnummer kan du skriva ut från Kontroll reskontra.

    Hämtar du verifikationer (VerHuv) kommer filen vara märkt med filnamn, verifikationsnummerserie, verifikationsnummer och vilken period verifikationen finns bokförd i.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
  • När jag tar arkiv-export-sie får jag svar " Hittar inte allexportzip"
    Christina
  • Hej,
    Är du inne i det företaget som du vill ta ut SIE-filer för? Annars kan det vara därför du inte får upp nästaruta.

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
  • Hej!
    Jag är inne i det företag jag vill spara.
    Christina
    Christina Sandberg
  • Hej Christina!

    Om du får ett felmeddelande när du ska exportera ut SIE får du gärna ringa in till vår support på tfn 0650-54 14 05 mellan 9.30-16.00 (lunch 12.00-13.00) så kan vi koppla upp oss och kolla vad som händer.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.