Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Skapa noter automatiskt i K2

Jag skulle vilja skapa noterna medelantalet anställda och inventarier. Frågan är om det är nödvändigt att göra det när jag upprättar årsredovisning enligt K2? Om svaret är ja hur gör jag för att skapa noter?

Kommentarer

  • Hej!

    De noter du beskriver är obligatoriska noter i K2 och således bör du skapa dem. Vilka noter som är obligatoriska kan du se i pdf-dokumentet som du hittar under fliken Årsredovisning i programmet. Du ser där vilken not som kan kopplas till respektive post i årsredovisningen samt vilket kontointervall. För att skapa noterna klickar du på knapparna Resultat (för att skapa personalnoten) och Balans (för att skapa noten gällande inventarier). Under dessa knappar hittar du ett antal noter och för att skapa dem klickar du bara på raden för vald not. Du får sedan frågan om du vil koppla noten till aktuell post i årsredovisningen.

    Det finns även en möjlighet att skapa noter automatiskt (klicka på knappen Skapa). Programmet skapar då noter utifrån de konton som det finns saldon på.
    Bjorn Lunden

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.