Mail till epostportalen

Hej

Jag har noterat de senaste månaderna att det är rätt lång hanteringstid för mail som jag skickar till den mailadress som är kopplad till vårt BLa. Idag tog det ca 1 timme och 20 minuter från att jag skickade mailet till att det dök upp i BLa.

Vad är rimligt att förvänta sig?
Per-Erik

Kommentarer

  • Hej Per-Erik,

    Vi har en fördröjning under vissa tidpunkter då det kommer in en stor mängd mail samtidigt. Det beror på att mailservern inte kan hantera det. Den tar mailen i turordning, i den ordning som de kommer in. Då det är en extern mailserver så kan vi inte påskynda hastigheten utan det beror som sagt på serverns kapacitet.

    Det är svårt att säga vad som är rimligt då det kan variera väldigt vid olika tidpunkter. Sitter många och skickar in samtidigt så går det långsammare.

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica Support
  • Håller med föregående. Det har under i alla fall de senaste veckorna tagit väldigt lång tid för mailen att komma in i epostportalen. Förut gick det i det närmaste omgående. Det gäller inte vid enstaka tillfällen utan rent generellt numer. Detta skapar mycket irritation och man får lägga mycket tid på att vänta, gå in och kolla om det kommit in, lägga uppdrag åt sidan för att gå till nästa.
    Då Ni har pushat för att alla ska ha olika paket så borde ni se över mailservern för detta skapar mycket tid som man inte kan jobba.
    Lotta König
  • Hej Lotta!

    Jag har framfört synpunkterna till våra utvecklare så får de kolla vidare på vad som går att göra.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.