Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Lager och inventerings-frågor

Hej!
Jag är väldigt ny på bokföring och håller på med att lägga in allt inför bokslutet vid nyårsskiftet.

Saken är denna:
Jag har ett väldigt stort lager med material, varor och en del utrustning.
Detta tog jag över då mitt förra företag i England lades ner och jag flyttade lagret hit till Sverige för att fortsätta min verksamhet.
Fråga 1: Hur inför jag detta i BL eKonomi på bästa sätt?

Det är oerhört mycket saker och jag har gjort en lista i en kalkyl med priser vad de kostar/är värda.
Fråga 2: Finns det något snabbare sätt att införa alla saker in i BL eKonomi, eller räcker det att jag har en separat lista och att jag bara lägger in totala värdet (och antal) i BL eKonomi?

Se inkluderad bild hur min inventeringslista ser ut.
Det är ca 550 separata saker i mitt lager.
Troligtvis mer när jag är klar med inventeringen.

Bifogad fil:

Kommentarer

  • Hej

    I Ble finns ingen hantering av lager - Inventering. Detta får du manuellt registrera i bokföringen.

    Ingående balanser kan du ange på kontonivå vid starten av det nya räkenskapsåret, denna funktion finner du under Bokföring - Kontoplan - markera aktuellt konto - välj funktionsknapp Ingående Balans i nedre delen av kontofönster.

  • Ok. Tack så mycket Anna 😀

  • Hej, kan ni ta bort gammal inventering lista och ladda upp ny excel file som jag bifogar?
    Andreina Lanzo
  • Hej!
    Jag har lite frågor kring inventering och skulle vilja prata med någon av er per telefon.

    Tack på fh!
    Annelie
  • Hej Annelie,

    Då får jag be dig att ringa in till oss på telefon 0650-54 14 00. Vi har öppet mellan 09.30-16.00 (lunch mellan 12.00-13.00).

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.