Lager och inventerings-frågor
Hej!
Jag är väldigt ny på bokföring och håller på med att lägga in allt inför bokslutet vid nyårsskiftet.
Saken är denna:
Jag har ett väldigt stort lager med material, varor och en del utrustning.
Detta tog jag över då mitt förra företag i England lades ner och jag flyttade lagret hit till Sverige för att fortsätta min verksamhet.
Fråga 1: Hur inför jag detta i BL eKonomi på bästa sätt?
Det är oerhört mycket saker och jag har gjort en lista i en kalkyl med priser vad de kostar/är värda.
Fråga 2: Finns det något snabbare sätt att införa alla saker in i BL eKonomi, eller räcker det att jag har en separat lista och att jag bara lägger in totala värdet (och antal) i BL eKonomi?
Se inkluderad bild hur min inventeringslista ser ut.
Det är ca 550 separata saker i mitt lager.
Troligtvis mer när jag är klar med inventeringen.
Bifogad fil:
Hej
I Ble finns ingen hantering av lager - Inventering. Detta får du manuellt registrera i bokföringen.
Ingående balanser kan du ange på kontonivå vid starten av det nya räkenskapsåret, denna funktion finner du under Bokföring - Kontoplan - markera aktuellt konto - välj funktionsknapp Ingående Balans i nedre delen av kontofönster.
Ok. Tack så mycket Anna 😀
Jag har lite frågor kring inventering och skulle vilja prata med någon av er per telefon.
Tack på fh!
Då får jag be dig att ringa in till oss på telefon 0650-54 14 00. Vi har öppet mellan 09.30-16.00 (lunch mellan 12.00-13.00).
Med vänliga hälsningar,