Ang e-faktura till offentlig sektor
Hej!
Vi har fakturor som vi skickar till Region Dalarna och kommunerna i länet. Från 1/4 är det lag om e-fakturor till dessa kunder. När jag ska aktivera funktionen i BL ser jag att jag behöver fylla i BL-konto på min användare. Det verkar inte vara mitt användarnamn och lösenord. Vad är det för uppgifter som ska fyllas i här? Behöver det göras på alla användare som ska kunna skicka e-fakturor?
Vi har fakturor som vi skickar till Region Dalarna och kommunerna i länet. Från 1/4 är det lag om e-fakturor till dessa kunder. När jag ska aktivera funktionen i BL ser jag att jag behöver fylla i BL-konto på min användare. Det verkar inte vara mitt användarnamn och lösenord. Vad är det för uppgifter som ska fyllas i här? Behöver det göras på alla användare som ska kunna skicka e-fakturor?
Följ inlägget
2
följare
För att aktivera E-faktura behövs alldeles riktigt ett BL konto, det lättaste sättet att skapa detta är att gå in under Arkiv-Systemunderhåll-Bl konto.
Här skriver du in din mail adress i rutan användare så kommer ett mail skickas så du kan skapa ditt BL konto.
Använd sedan kontouppgifterna för att aktivera fakturaflödet.
Läs mer om BL Fakturaflöde som krävs för att skicka e-fakturor i programmet via länken nedan:
https://support.bjornlunden.se/guide/e-fakturering-och-utskriftstjanst-fd-bl-fakturaflode
Det tillkommer ingen kostnad för ditt BL-konto.
Vi har skapat BL-konto för att underlätta inloggning i våra olika tjänster (t.ex byråstöd och Digitala företaget)
Man kan alltså använda BL-kontot för att logga in i våra olika tjänster utan att behöva ha flera användarnamn och lösenord.
Precis, det är endast Aktiebolag som själva kan koppla på efaktureringen idag. Men om du har möjlighet att skicka in dokument som styrker att du är styrelseledamot/firmatecknare så kan vi koppla på efakturering för ideell förening åt er.
Med vänlig hälsning,